Horeca marketing
Bent u een horecabedrijf begonnen? Leuk! Nu moet u er alleen nog voor zorgen dat het bekend wordt onder de mensen. Horeca marketing houdt zich precies daarmee bezig. Op deze pagina leest u meer:
Horeca marketing: wat?
De naam zegt het eigenlijk zelf al: Horeca marketing is er volledig op gericht om uw horeca onderneming onder de aandacht te brengen of – op z’n Engels – te marketen. Het doel is daarbij natuurlijk dat u meer klanten krijgt. Er zijn verschillende manieren waarop dat bewerkstelligd kan worden.
- service
- flyyers
- advertenties publiceren
- korting geven
- online adverteren
- goedkoop en effectief: wadoen.nl
Horeca marketing in ‘real life’
Iedere horecaondernemer weet hoe belangrijk het is om een goede naam te hebben. Gelukkig bent u zelf degene die daarvoor kan zorgen. Uw gasten steeds weer van een goede service voorzien is in feite het beste horeca marketingtool die u kunt inzetten. Die goede reputatie die u op die manier opbouwt, zorgt er namelijk voor dat er wordt gepraat over uw bedrijf en op die manier wordt u vanzelf bekend. Omdat het opbouwen van een goede naam soms lang kan duren, is het echter fijn om te weten dat er ook manieren zijn om er snel voor te zorgen dat nieuwe gasten hun weg naar uw bedrijf vinden.
Flyers als Horeca marketingtool
Een beproefde methode om uw horecabedrijf onder de aandacht te brengen, is het verspreiden van flyers. Iedereen die een flyer met uw naam in de bus krijgt, heeft in ieder geval van uw bedrijf gehoord. De bedoeling is daarbij natuurlijk dat die mensen (de volgende keer als ze op zoek zijn naar een plek om wat te gaan eten of drinken) hun weg naar uw zaak vinden. Deze manier van horeca marketing heeft echter nadelen: de kosten zijn vaak hoog (drukwerk, verspreiden van folders,…) en levert niet meteen wat op. Ook het plaatsen van een advertentie is niet ideaal om diezelfde redenen.
Horeca marketing via advertenties
Net zoals wanneer u flyers verspreidt, rekent u er bij het plaatsen van een advertentie op dat de lezer zich in de toekomst de naam van uw onderneming zal herinneren en gebruik zal maken van uw diensten. Het nadeel aan deze manier van horecamarketing is (wederom) dat u geen direct resultaat heeft. Dat heeft u bijvoorbeeld wel door kortingen te geven of presentjes aan uw gasten.
Korting geven
Om iemand te overtuigen om een bezoekje te brengen aan uw horeca onderneming, is het soms verstandig om kortingen te geven. Het nadeel van deze manier van horecamarketing spreekt voor zich: u geeft iets weg om iets te krijgen en het gevaar schuilt erin dat u op die manier wel meer werk krijgt, maar niet meer omzet. De ideale manier van marketing houdt in feite in dat u met weinig kosten veel resultaat kunt bereiken. Online reclame maken heeft wat dat betreft groot potentieel.
Online horeca marketing
Door uw onderneming op websites te laten vermelden, zorgt u ervoor dat u meer naamsbekendheid krijgt. Eén nadeel van deze manier van adverteren is dat u geen enkele garantie heeft dat die websites ook daadwerkelijk gevonden worden. en als dat wel gebeurt, weet u niet zeker dat de persoon die uw advertentie ziet staan, ook daadwerkelijk geïnteresseerd is in wat u aanbiedt. Het is met die gedachte in het achterhoofd dat zuhkt een initiatief heeft opgestart dat u garandeert dat u door de juiste mensen wordt gevonden zonder hoge kosten te maken.
Horeca marketing zoals het hoort
Op wadoen.nl worden de leukste activiteiten, bezienswaardigheden en horeca-aangelegenheden van uw regio weergegeven. Anders dan andere websites wordt de bezoeker niet overspoeld door advertenties. De informatie die wij aanbieden is beperkt en overzichtelijk én wordt alleen maar gevonden door mensen die op zoek zijn naar een uitje in uw streek.